تهویه مناسب برای دستشوئی و نکاتی درباره آن

هر انچه در مورد تهویه مناسب دستشویی باید بدانید

وقتی صحبت از تهویه مناسب دستشوئی می شود، پنکه یا همان فن ها ابزاری ضروری است که تهویه موثر را انجام می دهد و بوی نامطبوع را از بین می برد. اما قبل از خرید، مهم است که نکات کلیدی را در نظر بگیرید. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از انتخاب فن خود در نظر بگیرید که ما آن ها را برای شما بیان می کنیم.

چرا تهویه مناسب دستشویی اهمیت دارد؟

یکی از ضروری ترین لوازم در دستشویی و حمام ، فن یا هواکش دستشویی و حمام است که باعث تهویه بوی نامطبوع می شود.

این ابزار برای اغلب سرویس های بهداشتی ضروری است بخصوص اگر محیط فاقد دریچه یا پنجره برای گردش هوا باشد.در خانه های اپارتمانی و خانه های نسبتا کوچک در صورت نبود تهویه مناسب یرای دستشویی و حمام شاهد بوی نامطبوع در فضای خانه خواهیم بود که نه تنها باعث ازار خودمان و همسایگان می شود بلکه روی سلامتی افراد خانه نیز اثر گذار خواهد بود.

هواکش ها و فن های مورد استفاده در دستشویی و حمام تهویه بسیار خوبی را فراهم می کند. این تجهیزات هوا را حرکت می دهند و بوهای بد را به بیرون انتقال می دهند.آن ها همچنین رطوبت محیط را کاهش می دهند تا از رشد کپک و قارچ جلوگیری کنند.

انواع هواکش برای تهویه دستشویی

انواع مختلفی از هواکش ها در بازار موجود هستند که انها را به شما معرفی می کنیم.

 مدل های برقی و غیر برقی یا مکانیکی.

فن های برقی با استفاده از یک موتور و بادگیر داخلی هوا را به طور موثری از حمام بیرون می کشند و خارج می کنند.

غیر برقی یا مکانیکی

هواکش های ساده و مکانیکی نیز می توانند نقش مهمی در حذف بو و رطوبت اضافی از محیط حمام ایفا کنند. می توان براساس بودجه و نیاز هر یک از مدل های برقی یا مکانیکی را انتخاب و نصب کرد. تهویه مناسب در توالت نه تنها کیفیت هوا را افزایش می دهد بلکه طول عمر وسایل حمام را نیز زیاد می کند. قبل از آن که خرید محصولات مرتبط با تهویه مناسب دستشوئی را انجام دهید، نکات را در نظر گرفته و سپس خریدتان را انجام دهید.

نحوه انتخاب هواکش برای تهویه دستشویی و حمام

تهویه مناسب دستشوئی برای حفظ کیفیت هوا و کاهش سطح رطوبت در حمام ضروری است. هنگام انتخاب تهویه حمام یا دستشویی، اولویت بندی را براساس کیفیت برای اطمینان از عملکرد آن محصول و ایجاد حداقل سر و صدا بسیار مهم می باشد. هواکش‌ های باکیفیت‌ تر ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، اما عملکرد آرام‌ تری ارائه می‌دهند و در هنگام روشن بودن اغلب سر و صدا ایجاد نمی کنند.

اگر متوجه کاهش قدرت مکش یا جریان هوا ناکافی شدید، ممکن است زمان تعویض فن فرا رسیده باشد. با یک آزمایش ساده و با استفاده از یک تکه کاغذ توالت در نزدیکی دریچه می توانید عملکرد فن ها را مشخص کنید. اگر کاغذ به سمت دریچه کشیده شود، مکش خوب است.

اگر نه، فن را تعویض کنید. برخی از مدل های هواکش دارای تایمرهایی هستند که به شما امکان می دهد دوره های تهویه را برای دفع رطوبت اضافی از حمام برنامه ریزی کنید. هنگام نصب هواکش حمام و دستشوئی، اطمینان حاصل کنید که ابعاد آن با لوله های موجود یا اندازه پنجره سرویس بهداشتی مطابقت داشته و یکسان باشد.

نکاتی قبل از خرید هواکش سرویس بهداشتی

هنگام خرید هواکش حمام، مهم است که قدرت مکش دستگاه را در نظر بگیرید. محاسبه حجم حمام با ضرب در مساحت کف در ارتفاع عددی را حاصل می کند که نشان دهنده حجم و ظرفیت هواکش خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر حجم حمام شما 8 متر مکعب است، یک پنکه با ظرفیت 160 متر مکعب می تواند به طور موثری فضا را 20 بار در ساعت تهویه کند.
ترجیحاً مارک های معتبر را انتخاب کنید و در صورت بروز هر گونه مشکلی از گارانتی برای رفع آن استفاده کنید. علاوه بر این، زیبایی شناسی نقش مهمی در انتخاب فن بازی دارد.

برخی از مدل ها، دارای چراغ های داخلی یا خارجی هستند که به زیبایی محیط کمک می کنند.
اندازه، قدرت، سطح نویز و نوع فیلتر از دیگر ویژگی‌های کلیدی برای ارزیابی هنگام انتخاب پنکه حمام هستند. مدل های برقی اغلب مجهز به فیلترهای تخصصی برای جذب آلاینده ها و حفظ کیفیت هوای تمیز در داخل حمام هستند.

قاعدتاً باید بدانید که این مدل ها کمی گرانتر می باشند اما تا مدت ها برای شما کار خواهند کرد.
مدت زمان مصرف هواکش نیز یک نکته مهم است برای ان که هواکش بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. هرچند که اغلب توصیه می شود هواکش ها را در زمان طولانی روشن نگه ندارید اما در برخی موارد نیز نیاز است که هواکش ها را برای زمان طولانی تر روشن کرد و در این حالت نیاز است تا از مدل های با قدرت بیشتر و موتور قوی تر استفاده کنید.

این مدل ها شاید کمی گرانتر باشند اما استفاده از آن ها ضروری می باشد چرا که مدل های ارزان، نمی توانند بیشتر از دو یا سه ساعت روشن بمانند.
هنگام در نظر گرفتن هواکش های خانگی، مهم است که به خاطر داشته باشید که علیرغم طراحی به ظاهر ساده آن ها، دارای یک موتور الکتریکی باشند که در مقایسه با سایر تجهیزات، انرژی کمتری مصرف می کند.

انتخاب یک تهویه حمام کم مصرف برای جلوگیری از قبض های بالای برق بسیار مهم است. برچسب انرژی هر محصول را بررسی کنید و مدل‌هایی که به عنوان سطح A یا A+ رتبه‌بندی شده‌اند، که این مدل ها کارآمدترین هستند. این هواکش های درجه یک می توانند مصرف برق را تا 60 درصد کاهش دهند.

استفاده از هواکش های ضدآب برای تهویه سرویس بهداشتی

مشاهده کرده ایم که در برخی از منازل، سرویس بهداشتی و حمام در یک محل قرار دارند. در این شرایط است که صاحب منزل، باید حتماً از هواکش ها برای تهویه مناسب دستشوئی و حتی حمام کمک بگیرد.

هواکش های ضد آب به طور خاص برای مناطق مستعد قرار گرفتن در معرض آب طراحی شده اند و به لطف رتبه IP، آن ها در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم هستند. این امر آن ها را به گزینه ای عالی برای نیازهای تهویه مطبوع حمام و توالت تبدیل می کند.

انتخاب نوع هواکش بهتر است که براساس نوع محیط انجام شود. به عنوان مثال، هواکش های ضد آب یا IP برای فضاهایی با رطوبت بالا مانند استخرها، حمام ها و توالت ها توصیه می شود. این هواکش ها را می توان به راحتی بر روی سقف یا دیوار نصب کرد تا از گردش هوای کارآمد اطمینان حاصل شود. و برای مصارف خانگی مدل های دیگری هستند که عملکردی ضعیف تر و قیمتی مناسب تر دارند.

نکاتی برای بهتر کردن عملکرد هواکش ها

نگهداری صحیح از سیستم تهویه حمام بدون پنجره برای حفظ عملکرد فن ها بسیار مهم است. با رعایت توصیه های کارشناسان می توانید کارایی و طول عمر فن و دریچه های هوای خود را افزایش دهید.

برای مثال تمیز کردن منظم فن و دریچه ها برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار و زباله که می تواند جریان هوا را مختل کند، نکته‌ ای کلیدی است. این کار ساده می تواند اثربخشی سیستم تهویه شما را در از بین بردن رطوبت و بوهای اضافی از محیط شما تا حد زیادی افزایش دهد.

درصورتی که سیستم تهویه با مشکلاتی روبه رو شد، سریعاً برای رفع آن ها اقدام کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود. با اعمال دستورالعمل های که کارشناس فروش به شما ارائه می دهد و نکات کلیدی در زمینه تمیز کردن فن ها، می توانید از درست پیش رفتن عملکرد سیستم تهویه اطمینان حاصل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *