دریچه پانچ اتاق عملی

دریچه-پانچ-اتاق-عملی

در این مطلب به معرفی دریچه پانچ اتاق عملی خواهیم پرداخت. این نوع دریچه همان طور که از نامشان هم پیداست در محیط های مانند بیمارستان ها، اتاق عمل ها و محیط های مشابه مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه این دریچه ها تامین کردن هوای برگشت و تخلیه هوا به صورت کاملا طبیعی و نقطه ای است. به عبارت دیگر، این دریچه ها از ایجاد هرگونه افت فشار جلوگیری می کنند و یکی از زیر مجموعه های دریچه هوا می باشد .

جنس و موارد استفاده دریچه های پانچ اتاق عملی

پیش تر گفتیم که دریچه های پانچ اتاق عملی را معمولا در بیمارستان ها و اتاق عمل ها استفاده می کنند. اما استفاده این دریچه ها محدود به این موارد نیست. از آنها در انواع آزمایشگاه ها، داروسازی ها، مطب ها و هرجایی که تمیز بودن صددرصد هوا ضروری است و جمع شدن هوای کهنه می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی شود؛ مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع دریچه ها از جنس های مختلفی تولید می شوند. پرکاربردترین ماده اولیه در تولید دریچه پانچ اتاق عملی فلزاتی از قبیل گالوانیزه و آلومینیوم است. این دست فلزات هم وزن مناسبی دارند، هم مقاومت بالایی دارند. علاوه بر آن، قیمت مناسبی دارند که کمک می کند قیمت تمام شده این دریچه ها مناسب باشد.

طریقه کار دریچه پانچ اتاق عملی

همان طور که در مقدمه اشاره کردیم، وظیفه اصلی دریچه های پانچ اتاق عملی این است که هوای برگشت را تامین کرده و هوای محیط را به صورت کاملا طبیعی و نامحسوس تخلیه نمایند. این دریچه ها ساختار خاصی دارند که به آنها برای انجام این کار کمک می کند. در نتیجه، دریچه های اتاق عملی قادر خواهند بود تا با سرعتی حدودا معادل 25 الی 35 فوت بر دقیقه تخلیه هوا را انجام دهند.

دریچه-اتاق-عمل-چهارگوش

به کمک این دریچه ها، هوای تهویه شده به آرامی و با ملایمت به نحوی کاملا طبیعی در محیط مورد نظر ریزش خواهد کرد و در راه بازگشت انتقال خواهد یافت. فرآیند تخلیه هوا توسط دریچه های پانچ اتاق عملی به صورت ریزشی و نقطه ای خواهد بود.

ویژگی های دریچه های پانچ اتاق عملی

این نوع دریچه در ابعاد و اندازه های مختلف و متعدد بر اساس خواست و نیاز مشتری قابل تولید می باشند. این دریچه ها به سرعت و به راحتی قابل نصب می باشند. ظاهر شیک و زیبای این دریچه ها آن ها را برای استفاده در هر محیطی مناسب می کند و به علاوه می توان در صورت لزوم آن ها را با یک لایه رنگ کاور کرد.

قیمت این دریچه ها در مقایسه با کاربردهای گسترده ی آن ها کاملا مناسب می باشد. به علاوه، دریچه های پانچ اتاق عملی وزن کم و مقاومت و عمر مفید بالایی دارند. پرتاب هوا در این دریچه ها به صورت ریزشی بوده و کاملا طبیعی انجام می شود. با استفاده از دریچه های اتاق عملی، همیشه هوای محیط تازه و تمیز خواهد بود و از تجمع هوای کهنه در محیط به راحتی جلوگیری خواهید کرد

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *