دریچه باران گیر پره z

دریچه باران گیر پره z

دریچه باران گیر پره z نوعی از دریچه هواست که به طور معمول در کانال های برگشت هوا مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه این دریچه هوا این است که از ورود باران یا دیگر مواد خارجی جلوگیری و ممانعت کند. پره های موجود در دریچه های باران گیر پره زد به شکل حرف z انگلیسی قرار گرفته اند و به نحوی آرایش یافته اند که امکان دید از خارج به داخل کانال هوا را به طور کامل مسدود می کند اما جریان هوای مناسب محیط را ایجاد می کند.

مقاومت دریچه باران گیر

یکی از ویژگی هایی که دریچه های باران گیر با آن شناخته می شوند؛ استحکام و مقاومت بسیار بالاست. این مقاومت بالا برای دریچه باران گیر پره z لازم و ضروری است چرا که این دریچه ها در محیط بیرون و محیط های عمومی قرار می گیرند و باید در برابر ضربه مقاوم باشند.

اندازه و جنس دریچه باران گیر پره z

ابعاد دریچه های باران گیر معمولا بزرگ است. البته این ابعاد قابل تغییر و تنظیم بوده و براساس خواست و نیاز مشتری می توان دریچه های باران گیر را در ابعاد و اندازه های مختلف و متنوعی تولید و عرضه نمود. این دریچه های معمولا از جنس آلومینیوم هستند و همین باعث می شود که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و فشار داشته و عمر مفید بالایی داشته باشند. این نوع دریچه ها هم به شکل گرد و هم به شکل مربعی ساخته می شوند.

رنگ دریچه پره z

دریچه های باران گیر پره z را می توان در رنگ های مختلف و متنوعی تولید کرد. به طور معمول رنگ هایی که برای این نوع از دریچه ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ از جنس رنگ های پودری الکترو استاتیک می باشد. دلیل انتخاب این رنگ ها این است که آنها ماندگاری نسبتا بالایی دارند و در برابر رطوبت مقاوم هستند.

 

ساخت دریچه گریل بارون گیر پرهz

موارد استفاده دریچه باران گیر

دریچه باران گیر پره z یکی از بخش های مهم سیستم هوا رسانی است و موارد استفاده مختلف و متنوعی دارد. به عنوان مثال، می توان از آن در خروجی فن ها یا هود آشپزخانه استفاده کرد. از کاربردهای دریچه باران گیر پره زد می توان در نمای ساختمان ها نیز استفاده کرد؛ چرا که برای استفاده در محیط های خارجی کاملا مناسب هستند. به همین دلیل است که در برخی موارد به این نوع از دریچه باران گیر، دریچه نما باران گیر نیز گفته می شود.

مزیت های استفاده

این نوع از دریچه هوا مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار و رطوبت دارد. علاوه بر آن، کاملا ضد زنگ می باشد. می توان از دریچه هوای باران گیر در انتهای مسیر اگزاست انواع فن های دیواری موجود در نمای ساختمان استفاده نمود. علاوه بر آن، این نوع از دریچه هوا از نفوذ باران، مواد اضافه و یا حتی حشرات موذی جلوگیری می کند. شما می توانید با نصب یک توری کارایی دریچه باران گیر پره زد را افزایش دهید. این نوع دریچه افت فشار کمی ایجاد می کند که بالاترین میزان دبی عبوری را ایجاد می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *