دریچه بازدید تاسیسات

دریچه-بازدید-زیر-فن-کویلی-و-تاسیسات

امروز شما را با دریچه بازدید تاسیسات آشنا خواهیم کرد. این نوع دریچه موجب دسترسی راحت به داکت ها و فن کویل های سیستم تهویه هوای مطبوع می شوند .از این رو، دریچه بازدید زیر فن کویل تاسیسات بخشی مهم و حیاتی از سیستم تهویه هر ساختمانی محسوب می شوند. دریچه بازدید تاسیسات، یکی از انواع مختلف دریچه بازدید فن کویل است که دسترسی به تاسیسات ( شامل فیوزهای برق،فلکه های آب و موارد مشابه) را تسهیل می کند.

قیمت دریچه بازدید تاسیسات

به طور کلی، دریچه های بازدید تاسیسات قیمت مناسبی دارند که با توجه به کارایی بالایی که دارند؛ آنها را به یک گزینه به صرفه تبدیل کرده است. یکی از موارد دخیل بر قیمت این دریچه جنس آنهاست. قیمت دریچه های چوبی بیشتر از آلومینیومی بوده و قیمت دریچه های آلومینیومی بیشتر از آهنی می باشد. به علاوه، دریچه هایی که رنگ می شوند هزینه بیشتری نسبت به دریچه های بازدید بدون رنگ دارند.

بزرگ یا کوچک بودن دریچه بازدید تاسیسات نیز یکی از شاخص های موثر بر قیمت آن است. دریچه های کوچکتر قیمت کمتر و دریچه هایی با ابعاد بزرگتر قیمت بیشتری دارند. مدل دریچه ها نیز در قیمت آنها موثر است. مثلا دریچه هایی که درب وزنه ای دارند در مقایسه با آنهایی که درب لولایی دارند؛ قیمت به نسبت کمتری دارند.

جنس دریچه بازدید تاسیسات

معروف ترین ماده مورد استفاده برای تولید و ساخت دریچه های بازدید تاسیسات آلومینیوم است. آلومینیوم به دلیل قیمت مناسب و مقاومت و عمر مفید بالایی که دارد؛ برای دیگر انواع دریچه های بازدید زیر فن کویل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که نیاز به کاور رنگ برای دریچه های آلومینیومی باشد؛ باید از رنگ های کوره ای الکترواستاتیک استفاده کرد.

دریچه-بازدید-قفل-کابینتی-تاسیسات

ماده دیگری که برای تولید دریچه های بازدید استفاده می شود آهن است. دریچه های ساخته شده از آهن معمولا دارای قالب و بدنه ای ساخته شده از گالوانیزه و ورق روغنی می باشند. برای دریچه های آهنی نیز رنگی مشابه دریچه های بازدید آلومینیومی، یعنی از جنس کوره ای الکترواستاتیک، استفاده می شود.

ماده دیگری که برای این دریچه ها استفاده می شود چوب ام دی اف است که دوام بالا و ظاهری خیلی زیبا دارد. این نوع دریچه های بازدید تاسیسات در محیط هایی که ظاهر و زیبایی در اولویت قرار دارد انتخاب مناسبی هستند. این دریچه های چوبی معمولا دارای روکش پلی یورتان بوده و قابل رنگ شدن هستند.

فواید استفاده از دریچه بازدید تاسیسات

استفاده از دریچه های بازدید تاسیسات فواید مختلفی دارد. اول از همه این که نصب این دریچه های بازدید سریع و آسان انجام می شود. دیگر این که حفره های مربوط به تاسیسات را پوشش می دهند و ظاهر خوبی دارند که آن ها را  برای هر محیطی قابل استفاده می کند.

این دریچه های بازدید در اندازه های مختلف و به شکل ها و ابعاد مختلف تولید می شوند تا مناسب خواست و نیاز مشتریان با سلایق و شرایط مختلف باشند. علاوه بر آن، امکان تولید این نوع دریچه به صورت شیاردار یا ساده و با درب لولایی یا وزنه ای وجود دارد که حق انتخاب بالایی به شخص خریدار می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *