دریچه بازدید زیر فن کویل طرح سقفی

دریچه بازدید زیر فن کویل طرح سقفی

در این مطلب به معرفی دریچه بازدید زیر فن کویل طرح سقفی خواهیم پرداخت. دریچه های بازدید فن کویل همان طور که از نامشان هم پیداست؛ برای بازدید، بررسی و تعمیر فن کویل ها و داکت ها ( در شرایطی که لازم باشد) مورد استفاده قرار می گیرند. بدون وجود دریچه های بازدید زیر فن کویل دسترسی به فن کویل ها و داکت ها مشکل یا حتی غیرممکن خواهد بود و این اهمیت وجود دریچه فن کویل را نشان می دهد. این دریچه ها انواع مختلفی دارند و برای سیستم های تهویه مختلف قابل استفاده می باشند.

شکل ظاهری و ساختار دریچه های زیر فن کویل سقفی

یکی از مدل های دریچه بازدید زیر فن کویل، دریچه طرح سقفی است. این نوع دریچه های بسیار شیک و زیبا هستند و با ظاهر زیبای خود برای محیط های رسمی و در مواردی که زیبایی اولویت محسوب می شود؛ قابل استفاده می باشند. ساختار این دریچه ها به شکل شیاری مربعی در داخل بدنه یا در کنار در دریچه است. دو صورت کلی از این شیارها وجود دارد که عبارت از تک پله و دو پله. وقتی این شیارها به صورت تک پله قرار بگیرند؛ به دریچه طرح سقفی اصطلاحا تک گل می گویند. در صورتی که این شیارها به شکل دو پله باشند؛ این دریچه ها دو گل نامیده می شوند.از طرفی درب دریچه های بازدید زیر فن کویل طرح سقفی نیز با هم متفاوت بوده و تنوع ایجاد می کند. برخی از این دریچه ها دارای درب وزنه ای بوده و برخی دیگر دارای درب لولایی می باشد. دریچه-بازدید-زیر-فن-کوئلی-طرح-تک-گل-سقفی-لولایی

نصب دریچه های بازدید سقفی

نصب کردن دریچه های بازدید زیر فن کویل طرح سقفی بسیار سریع و آسان انجام می شود. دو حالت مختلف برای نصب دریچه های طرح سقفی وجود دارد. در حالت اول که پیچ از رو نامیده می شود؛ پیچ های مورد استفاده برای نصب و تعبیه دریچه قابل مشاهده می باشند اما در حالت دوم که به پیچ مخفی یا پیچ از داخل معروف است پیچ ها به صورت تو کار بوده و قابل مشاهده نمی باشند. این که کدام روش نصب را انتخاب کنیم در کاربرد دریچه های طرح سقفی تاثیر نمی گذارد. مردم بیشتر اوقات به روش دوم نصب علاقه بیشتری نشان می دهند چرا که دریچه بازدید پس از نصب در این حالت، ظاهر زیباتری خواهد داشت. اما نکته این جاست که در اکثر موارد به دلیل درب لولایی دریچه محدودیت هایی وجود دارد و نصب فقط به صورت پیچ از رو ممکن است.

قیمت دریچه زیر فن کویل طرح سقفی

دریچه زیر فن کویل سقفی قیمت بسیار مناسبی دارد که باعث می شود با توجه به کاربردهای متنوع و ظاهر شکیل و زیبای خود، فروش خیلی بالایی داشته باشد. معیارهای مختلفی روی قیمت دریچه های طرح سقفی تاثیر می گذارند. به عنوان مثال، در صورتی که این دریچه ها از چوب ام دی اف تولید شوند کمترین قیمت و در صورتی که پلاستیکی باشند بیشترین قیمت را خواهند داشت. نوع درب دریچه نیز بر قیمت آن تاثیر گذار است. اگر درب دریچه طرح سقفی لولایی باشد قیمت بیشتری نسبت به درب وزنه ای خواهد داشت.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *