دریچه بازدید داکت اسپلیت

دریچه داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپلیت چیست و چه کارایی دارد؟

دریچه بازدید همانطور که از نامش پیداست دریچه ایست معمولا از جنس آلومینیوم که در زیر داکت اسپیلیت قرار می گیرد و برای بازدید داکت اسپلیت استفاده می شود. کارایی اصلی دریچه بازدید برای تعمیر ، چکاب و بررسی از عملکرد داکت اسپلیت و یا تعویض اسپلیت توسط تعمیرکاران می باشد. البته یکی دیگر از دلایل اصلی انتخاب آنها زیبایی استی که در سقف منزل به وجود می آورد.

نکته: دریچه بازدید داکت اسپلیت در واقع نام دیگر دریچه بازدید زیر فن کویلی می باشد و یکی از انواع مختلف دریچه بازدید می باشد.

امروزه با گسترش آپارتمان‌نشینی و تغییر سبک زندگی انسان‌ها، سیستم تامین هوارسانی نیز متفاوت با گذشته شده است. یکی از شایع‌ترین سیستم‌هایی که برای هوارسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، داکت اسپلیت می‌باشد. این شبکه تولید هوای مطبوع که از دو قسمت اصلی کندانسور و هواساز تشکیل شده در انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌گردد. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت بپردازیم. در صورت علاقمندی به آشنایی با این موضوع تا انتهای این مقاله با سایت مجموعه ما همراه باشید.

ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت

برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت، ابتدا بر اساس ابعاد کلاف زیرکار، ابعاد را بصورتِ صفر تا صفر استحصال می کنید و به میزان نیم سانت از هر بُعد از این سایزها کم می کنید و بر اساس این مقادیر، اقدام به برشِ اضلاع فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می کنید. پس از آماده شدنِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، نسبت به تدارکِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، جنس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت را تعین کرده و آن را ساخته و نصب می‌کنید.

دریچه بازدید داکت اسپلیت در کجا نصب می شود ؟

داکت اسپلیت معمولا به صورت توکار در ساختمان نصب می‌شود و سبب فیلتر و بهبود هوای منتقل شده به محیط می‌گردد. در بخش انتهایی سیستم داکت اسپلیت دریچه بازدید داکت اسپلیت وجود دارد و به عنوان پوشش خارجی وظیفه مراقبت در برابر برخورد اشیاء خارجی را بر عهده خواهد داشت.

داکت اسپلیت چیست؟

اسپلیت در بسیاری از منازل و مغازه‌ها برای دمای مطلوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما جهت تنظیم هوا در ساختمان‌های بزرگی مانند ادارات و بیمارستان‌ها و همینطور برخی منازل آپارتمانی بهتر است تا از سیستم داکت اسپلیت استفاده گردد. امکان تعیین دمای مناسب هوا برای کلیه قسمت‌های ساختمان تنها با یک دستگاه اسپلیت توسط کانال اسپلیت یا داکت اسپلیت وجود دارد. از داکت اسپلیت علاوه بر تهویه مطبوع می‌توان برای افزایش دمای هوا در فصول سرد سال و کاهش حرارت محیط در ایام گرم سال استفاده کرد. داکت اسپلیت از دو بخش کنداسور (بخش خارجی) و همچنین هواساز (بخش داخلی و توکار) تشکیل شده است. بهره‌مندی از این نوع سیستم کانال‌کشی موجب یک‌دست شدن و کاهش هزینه نصب اسپلیت جداگانه برای هر قسمت ساختمان خواهد شد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت

نصب داکت اسپلیت

بخش‌های مختلف داکت اسپلیت در قسمت‌های داخلی و خارجی ساختمان نصب می‌گردد. بهترین بخش برای نصب هسته مرکزی داکت اسپلیت در راهرو اصلی می‌باشد. برای جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی در محل نصب داکت اسپلیت‌، می‌توانید از انواع مختلف دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاد نمایید. این کار به عنوان پوششی محافظ مکان قرارگیری داکت اسپلیت را نشان خواهد داد.

کاربرد دریچه بازدید داکت اسپلیت

در اثر گذر زمان داکت اسپلیت دچار مشکلاتی مانند خالی شدن گاز کمپرسور، ضررهای ناشی از نارسایی برق و خرابی قطعات می‌شود. علاوه بر آن سرویس دوره‌ای دستگاه‌ها باید به صورت مرتب توسط متخصصین مورد ارزیابی قرار بگیرند. به همین جهت استفاده از دریچه بازدید داکت اسپلیت برای نشان دادن محل قرارگیری تجهیزات داکت اسپلیت استفاده خواهد شد و همچنین بعد از پایان تعمیر و نگهداری مجددا این دریچه به کار گرفته می‌شود.

مزایای دریچه بازید داکت اسپلیت

از اصلی‌ترین ویژگی‌های نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نمایش قسمت قرارگیری دستگاه اصلی داکت اسپلیت
  • امکان ساخت در ابعاد، مدل و همچنین آلیاژ گوناگون بر طبق اندازه دستگاه داکت اسپلیت
  • نصب راحت
  • تولید به دو صورت درب وزنه‌ای و لولایی
  • استفاده از فیلتر یا توری در محل پشت دریچه برای جلوگیری از ورود آلودگی به دستگاه داکت اسپلیت
  • تهویه مطبوع
  • به کارگیری رنگ کوره‌ای استاتیک برای ماندگاری و زیبایی
  • مدرن بودن دریچه بازدید
  • تولید دریچه به دو صورت پره ثابت و متحرک
  • امکان نصب در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی

انواع دریچه بازدید هوای داکت اسپلیت

تعدادی از انواع دریچه بازدید هوای داکت اسپلیت به صورت زیر می‌باشد:

  •  ساده بدون مکش
  •  با گریل مکش ۹ سانتی
  • ساده با گریل مکش ۱۸ سانتی
  •  خطی یک طرفه
  •  خطی دو طرفه
  •  خطی طرح اسلوت
  •  مشبک
  •  گل سقفی (تک گل)
  •  گل سقفی (دو گل)
  •  خطی کله قندی

تولید انواع دریچه بازدید به همراه نمونه کار 

4 عامل اصلی در قیمت دریچه بازدید اسپلیت

  1. جنس و کیفیت ساخت: نوع جنسی که از آن دریچه بازدید ساخته شده است و کیفیت ساخت آن، تأثیر قابل توجهی بر قیمت دارد. دریچه‌های بازدید از متریال مختلفی ساخته می‌شوند،که در قسمت بعدی تمام متریالها نام برده شده و هرکدام دارای هزینه‌های تولید متفاوتی هستند.
  2. اندازه و ابعاد: ابعاد دریچه بازدید نیز به عنوان یک عامل مؤثر در تعیین قیمت در نظر گرفته می‌شود. دریچه‌های بزرگ‌تر ممکن است هزینه تولید بیشتری داشته باشند و در نتیجه، قیمت بالاتری داشته باشند.
  3. طراحی و ظاهر: طراحی ظاهری و استایل دریچه بازدید نیز تأثیر دارد. دریچه‌های با طراحی‌های خاص و زیبا ممکن است به عنوان محصولات لوکس تلقی شوند و قیمت بالاتری داشته باشند.
  4. مدل و ویژگی‌های خاص: ویژگی‌های خاصی مانند قابلیت تنظیم جریان هوا، حفاظت در برابر حشرات بر قیمت تاثیر دارند. و از همه مهم تر انتخاب مدل است که در قسمت قبل انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت را نام بردید.

متریال دریچه بازدید داکت اسپلیت

خریداران بر طبق نیاز خود می‌توانند دریچه بازدید  را در ابعاد و مدل‌های مختلف سفارش دهند. این دریچه نیز همانند دیگر محصولات سیستم هوارسانی از آلیاژهای مختلف که در زیر اشاره شده، ساخته می‌شود:

  • دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت آهن
  • دریچه بازدید اسپلیت آلومینیومی
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل
  • دریچه زیر داکت اسپلیت پلاستیکی
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت PVC

دریچه زیر داکت اسپلیت

از انواع دیگر دریچه بازدید نیز می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دریچه بازدید داکت اسپلیت دیواری
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت سقفی
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت با تیغه ثابت
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت با پره متحرک

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی

متریال فلزی آلومینیومی از رایج‌ترین نوع دریچه داکت اسپلیت بوده و دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت و همچنین سرما می‌باشد. این قابلیت‌ها سبب شده تا معماران ساختمان از این نوع داکت اسپلیت زیاد استفاده نمایند. جنس قاب اصلی و درپوش داکت اسپلیت از متریال آلومینیوم می‌باشد و برای حفظ رنگ و هماهنگی بیشتر دریچه بازدید با محیط داخلی از رنگ کوره‌ای استاتیک استفاده خواهد شد. دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی

دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی

با استفاده از انواع چوب امکان تولید دریچه‌های بازدید در رنگ و طرح مختلف جهت افزایش زیبایی محیط وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که مقاومت این نوع از دریچه بازدید تاسیسات نسبت به سایر دریچه‌ها در برابر ضربه و رطوبت کمتر بوده اما تنوع رنگ و طرح آن سبب انتخاب آن بوسیله افرادی که دارای سلیقه خاصی هستند، شده است.

دریچه بازدید داکت اسپلیت PVC

این نوع از دریچه بازدید داکت بدلیل وجود پی وی سی از فرسایش ناشی از رطوبت در امان بوده و همچنین وزن پایین‌تری نسبت به آلیاژهای فلزی دارد. دریچه داکت اسپلیت پی وی سی در مناطق شمال و جنوب کشور بهترین گزینه دریچه بازدید برای سیستم داکت اسپلیت می‌باشد. علاوه بر آن بعضی از معماران برای کاهش محل تجمع حشرات از این دریچه استفاده می‌کنند.

دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی

این نوع دریچه با متریال پلاستیک ABS تولید شده است. در سال‌های اخیر دریچه بازدید داکت اسپلیت از جایگاه ویژه‌ای در سیستم هوارسانی برخوردار شده و اغلب قطعات دریچه هوا، کولر و بازدید تاسیساتی با کیفیت مطلوب از این گروه به دست می‌آید.

جهت خرید انواع محصولات سیستم هوارسانی، خنک‌سازی، حرارتی و همچنین لوازم مورد نیاز برای کانال‌کشی داکت اسپلیت می‌توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. این مجموعه آماده خدمت‌رسانی به شما مردم عزیز می‌باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *