دریچه خطی اسلوت

دریچه خطی اسلوت

دریچه خطی اسلوت یکی از اصلی ترین زیر مجموعه های دریچه هوا می باشد که بسیار در صنعت ساختمان پرکاربرد است .  دریچه خطی اسلوت با نام دریچه لاینیر نیز شناخته می شود که همواره برای سیستم رفتِ هوا مورد استفاده قرار می گیرد. خروج هوا بستگی به شکل و نوع پلنیوم باکس مورد استفاده در آن بستگی دارد.

شکل ظاهری دریچه خطی اسلوت

تعداد خط ها در دریچه های خطی اسلوت بسیار متفاوت است. به نحوی که در بعضی موارد از دریچه اسلوت تک خطی و در برخی دیگر از دریچه های اسلوت هشت خطی و یا حتی بیشتر استفاده می شود. تعداد خطوط یک دریچه هوای اسلوت بستگی به مورد مصرف و خواست و نیاز مشتری دارد. شکل ظاهری دریچه اسلوت به طور معمول چهار گوش و به شکل مربع یا مستطیل می باشد و ابعاد و اندازه آن متناسب با ابعاد محیط مورد استفاده تعیین می شود.

ویژگی های دریچه هوای اسلوت

دریچه خطی اسلوت ویژگی های منحصر به فردی دارد که باعث کاربرد بالای آن شده اند. پیش تر اشاره کردیم که این نوع از دریچه خطی قابل نصب هم بر روی درب ها و هم بر روی دیوارها می باشد. جالب است بدانید که این نوع دریچه های هوا حتی بر روی سقف کاذب یا پارتیشن نیز قابل نصب می باشند.

مدل دریچه های هوای خطی اسلوت آر ام اس بوده و جنس آن ها غالبا آلومینیومی است. سرعت جریان هوای ایجاد شده توسط این دریچه های هوا با تعداد خطوط تنظیم و هماهنگ می شود. الگوی توزیع هوا در این نوع از دریچه های هوای خطی از نوع دیفیوزری است. با توجه به این که فرآیند توزیع هوا را به نحو طبیعی و کاملا ملایم انجام می دهد و آلودگی صوتی هم ایجاد نمی کند؛ یک انتخاب مناسب برای شماست.

بیشترین مکان ها برای استفاده از دریچه خطی

دریچه هوای خطی بسیار معروف و پرکاربرد است و با ظاهر شیک و قیمت مناسب خود به یکی از پرفروش ترین انواع دریچه خطی تبدیل شده است. مهم ترین موارد استفاده از دریچه هوی خطی اسلوت در محیط های تجاری مانند مغازه ها، مراکز خرید و دیگر محیط های مشابه می باشد. به علاوه در راهروها، هتل ها و دیگر محیط های لوکس و لاکچری نیز مورد استفاده قرار می گیرد که این به زیبایی ظاهری آن می باشد. این نوع از دریچه هوا با توجه به اندازه متغیری که دارد قابل استفاده در محیط های بسیار کوچک تا محیط های بسیار وسیع می باشد. از یکی از ویژگی های جالب این نوع از دریچه های هوای خطی این است که قابل نصب هم بر روی دیوار و هم بر روی در می باشد که این بر کاربرد آن می افزاید.

مزیت های استفاده از دریچه های خطی اسلوت

دریچه های هوای خطی اسلوت هم کارایی فنی بسیار بالایی دارند و هم زیبایی ظاهری که ترکیب این دو از آن محصولی بسیار پرکاربرد ساخته است. امکان تنظیم این دریچه های هوا به شکل های مختلف وجود دارد. این نوع دریچه های هوا قابلیت نصب سریع و آسان و کاربری بسیار راحتی دارند. به علاوه، تعداد شکافها و خطوط این نوع دریچه ها قابل تغییر بوده و از یک اسلوت تا بیش از ده اسلوت قابل تغییر می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *