دریچه بازدید زیر فن کویل

دریچه بازدید زیر فن کویل در واقع دریچه هایی هستند که توسط طراحان و مهندسان طراحی و ساخته شده اند تا دسترسی و بازدید از فن کویل ها ( در صورت لزوم) راحت تر شود. فن کویل ها را می توان کوچک ترین اجزای هر سیستم تهویه هوا به شمار آورد. فن کویل ها در ابعاد و اندازه های مختلف و متنوعی تولید و عرضه می شود و شما می توانید دریچه زیر فن کویل مورد نظر خود را با ابعادی که لازم دارید سفارش بدهید. برای اطلاعات بیشتر درباره ویژگی ها و انواع آن، با ما همراه باشید.

کاربردهای دریچه های بازدید فن کویل

کاربرد اصلی دریچه بازدید فن کویل این است که دسترسی به دستگاه های فن کویل را به نحوی تسهیل می کنند. هنگامی که هواساز در هر ساختمانی نصب شده و شروع به انجام هوارسانی می کند؛ هر از چندگاهی باید به بخش هایی از آن سرکشی کرده و از فعالیت درست فن کویل ها مطمئن شد. این جاست که اهمیت وجود دریچه های زیر فن کویل روشن می شود.

در نتیجه، باید دریچه های زیر فن کویل را از نظر ابعاد متناسب با اندازه این دستگاه ها ( داکت ها یا فن کویل ها) انتخاب کرد. در غیر این صورت ممکن است نتوانیم از این دریچه ها به درستی استفاده کرده و دسترسی خوبی به فن کویل ها برای تعمیر، تعویض و یا کارهای دیگر داشته باشیم. به طور کلی، ابعاد و اندازه دریچه بازدید فن کویل عمدتا با اندازه دستگاه های مکنده یا دمنده هوا (سیستم های هوای رفت یا برگشت) در ارتباط می باشد.

دریچه بازدید زیر فن کویل

نمونه کارهای دریچه های بازدید زیر فن کویل

نمونه کارهای بیشتر
دریچه بازدید زیر فن کویل طرح سقفی

دریچه های بازدید فن کویل همان طور که از نامشان هم پیداست؛ برای بازدید، بررسی...

دریچه بازدید زیر فن کویل شیاردار

دریچه های بازدید زیر فن کویل بخش مهمی از سیستم تهویه هوای مطبوع می باشند...

دریچه بازدید داکت اسپلیت

کارایی اصلی دریچه بازدید داکت اسپلیت برای تعمیر ، چکاب و بررسی از عملکرد داکت...

دریچه بازدید تاسیسات

امروز شما را با دریچه بازدید تاسیسات آشنا خواهیم کرد. این نوع دریچه موجب دسترسی...

ساختار، جنس و بخش های دریچه های زیر فن کویل

به طور معمول دریچه بازدید زیر فن کویل از دو بخش اصلی تشکیل می شوند که عبارتند از قاب و فریم. این دریچه ها از جنس های مختلفی مانند آلومینیوم و چوب ام دی اف تولید می شوند که تنوع نوع آلومینیومی آن ها از انواع دیگر بیشتر می باشد. نوع فن کویل ها و داکت ها، نقش بسیار مهمی در انتخاب نوع دریچه های زیر فن کویل دارند.

در صورتی که هوای بازگشت دستگاه داکت یا فن کوئل را خود کانال هوا تامین کند؛ دریچه های بازدید زیر فن کویل مورد استفاده ساختاری کاملا ساده خواهند داشت. به این معنا که فاقد منفذ می باشند. اما در شرایطی که هوای بازگشت توسط کانال تامین نشود؛ دریچه بازدید فن کویل موظف به تامین آن می باشد. در چنین شرایطی، دریچه ها باید حاوی شیارهایی باشند که به عنوان منافذ عبور هوا عمل می کنند.

دریچه های بازدید زیر فن کویل در بعضی موارد از جنس پلاستیک اِی بی اِس هم ساخته می شوند. این دریچه ها در مناطقی که رطوبت هوا زیاد است، به دلیل مقاومت بالای خود در برابر رطوبت، مورد استفاده قرار می گیرند. دریچه های فن کویل چوبی به دلیل ظاهر شیک و مشتری پسندی که دارند؛ در اغلب موارد در مناطق شیک و لوکس مورد استفاده قرار می گیرند.

خصوصیات دریچه بازدید زیر فن کویل

این دریچه ها خصوصیات ویژه و منحصر به فردی دارند که همین ویژگی ها موجب شده است تا امروزه بسیار پرفروش و پرکاربرد باشند. اطلاع از ویژگی ها و خصوصیات دریچه های بازدید زیر فن کویل به شما در انتخاب دریچه مناسب و استفاده درست از آن کمک می کند. در این بخش به مهم ترین خصوصیات دریچه بازدید زیر فن کویل می پردازیم.

پیش از هرچیز باید گفت که دریچه های فن کویل برای انواع فن کویل های مورد استفاده در محیط های اداری یا محیط های تجاری و مسکونی مناسب می باشند. به علاوه، این دریچه ها ظاهر شیک و زیبایی دارند که آن ها را مناسب برای استفاده در محیط های شیک و لوکس نیز می کند. یکی از دیگر خصوصیات دریچه های بازدید زیر فن کویل این است که این دریچه ها به ایجاد نظم و ترتیب در سیستم تهویه ساختمان ها کمک شایانی می کنند.

دریچه-بازدید-زیر-فن-کویل

انواع دریچه های بازدید زیر فن کویل را می توان به راحتی باز و بسته نمود. به همین دلیل، این دریچه ها در زمانی که فن کویل ها نیاز به تعمیر، تعویض یا رسیدگی دیگری دارند؛ کمک بزرگی محسوب می شوند. این دریچه ها با تنوع بالایی که از نظر ابعاد، طرح و رنگ دارند؛ حق انتخاب بالایی به مشتریان می دهند. به علاوه، قیمت دریچه های بازدید زیر فن کویل کاملا مناسب و نصب آن ها راحت و سریع است. علاوه بر این، می توان به دریچه های زیر فن کویل توری و فیلتر هم اضافه کرد.

نصب کردن دریچه های زیر فن کویل

در یک نگاه کلی می توان این طور گفت که دو روش کلی برای نصب کردن دریچه های بازدید زیر فن کویل وجود دارد. روش اولی که برای نصب این دریچه ها استفاده می شود به روش “پیچ از رو” معروف بوده و روش دوم نیز تحت عنوان روش ” پیچ مخفی (پیچ از داخل)” شناخته می شود.

حالت پیچ مخفی اغلب نتیجه ی زیباتری دارد و به روش اول ترجیح داده می شود. اما در دیچه های لولایی محدودیت هایی برای نصب وجود دارد و فقط به صورت پیچ از رو قابل نصب هستند. در نتیجه، در اکثر موارد برای نصب کردن دریچه های بازدید زیر فن کویل از روش پیچ از رو استفاده می شود.

انواع مختلف دریچه بازدید زیر فن کویل

دریچه بازدید با کاربردهای گسترده ای که دارد؛ یکی از اجزای مهم و کلیدی سیستم تهویه هوای مطبوع به شمار می رود. انواع مختلف و متنوعی از دریچه های بازدید زیر فن کویل وجود دارد که هر یک برای محیط و شرایط خاصی ساخته شده اند. به عنوان مثال این دریچه ها را می توان در انواع وزنه ای لولایی، ساده و دارای شیار تولید کرد.

در یک نگاه تخصصی تر می توان پرکاربردترین انواع دریچه های زیر فن کویل را به دریچه های زیر فن کویل با شیار 18 سانتی، دریچه های زیر فن کویل خطی، دریچه زیر فن کویل طرح سقفی، دریچه زیر فن کویل پانچ اتاق عملی، دریچه زیر فن کوئل مشبک، دریچه زیر فن کوئل فضای باز و دریچه بازدید زیر فن کوئل تاسیسات تقسیم نمود.

هرکدام از انواع دریچه های زیر فن کوئل ویژگی هایی دارند که آنها را برای مورد استفاده خاصی مناسب کرده است. به عنوان مثال، دریچه زیر فن کویل مشبک یکی از قدیمی ترین انواع دریچه هاست که برگشت هوا را به دستگاه منتقل کرده، از افت فشار جلوگیری می کند و مناسب برای استفاده در محیط های مسکونی می باشد. دریچه های زیر فن کویل خطی نیز از جمله پرفروش ترین و متنوع ترین مدل های این دریچه ها می باشند که نصب و راه اندازی راحت، مکش بالا و وزن مناسبی دارند که برای استفاده هم در سقف و هم در دیوار مناسب است و دارای درب لولایی می باشند.

انتخاب دریچه بازدید فن کویل مناسب

 هنگام انتخاب این دریچه ها باید به مکانی که می خواهید از دریچه بازدید فن کویل مورد نظر خود در آن استفاده کنید؛ دقت نموده و بهترین و مناسب ترین انتخاب ر ا انجام دهید. معیارهای دیگری که باید هنگام انتخاب دریچه بازدید زیر فن کویل مورد نظر قرار دهید عبارتند از محل نصب (روی سقف، کف زمین، یا روی دیوار) و ساختار سیستم تهویه هوای ساختمان.

قیمت دریچه بازدید زیر فن کویل

قیمت دریچه های بازدید زیر فن کویل تابعی از ویژگی های مختلف آن است. اولین موردی که بر قیمت دریچه زیر فن کویل تاثیر می گذارد؛ جنس آن است. گران ترین نوع این دریچه ها، آن دسته از دریچه های زیر فن کویل هستند که از جنس چوب ام دی اف و مناسب برای محیط های لوکس می باشند.

قیمت دریچه بازدید فن کویل

دریچه های آلومینیومی که دارای بیشترین کاربرد و تنوع هستند قیمت نسبتا مناسبی دارند و دریچه های پلاستیکی به نسبت ارزان تر هستند. در صورتی که دریچه زیر فن کویل شما با رنگ کاور شده باشد؛ مسلما قیمت بیشتری از دریچه های بدون رنگ خواهد داشت. اندازه و ابعاد دریچه زیر فن کویل نیز در قیمت آن تاثیر گذار است. به این شکل که هر چه اندازه و ابعاد آن بزرگتر باشد مواد اولیه بیشتری نیاز دارد و بنابراین قیمت بیشتری هم خواهد داشت.

معیار چهارمی که بر قیمت دریچه های بازدید زیر فن کویل تاثیر می گذارد مدل آن هاست. قیمت هر کدام از مدل های دریچه های زیر فن کویل اعم از گریل معمولی، خطی، مشبک، سقفی و… با دیگر انواع متفاوت است. یکی از گران ترین مدل های دریچه ها مدل گل سقفی می باشد که نیاز به طراحی حرفه ای تری در مقایسه با دیگر مدل ها دارد.

فاکتور دیگر موثر بر قیمت این دریچه ها، درب آنهاست. به طور معمول، دریچه های بازدید زیر فن کویل درب وزنه ای یا درب لولایی با قفل زیمنسی و یا درب وزنه ای دارند که قیمت نوع اول در مقایسه با نوع دوم بیشتر می باشد. در نهایت حتما دقت کنید که صرفا به خاطر قیمت پایین تر اقدام به خرید از برندهای بی کیفیت نکنید؛ چرا که در این صورت در واقع ضرر خواهید کرد!

پرسش و پاسخ متداول

مدل های زیادی از دریچه زیر فن کویل در بازار وجود دارد اما معرفترین آنها شامل شیاردار، مشبک ، خطی ، طرح سقفی ، تاسیسات میباشند.

مهم ترین عامل در قیمت گذاری دریچه بازدید جنس میباشد وابعاد و رنگ به کار رفته و نوع درب دریچه از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت میباشند.

گران ترین جنسی که برای دریچه فن کویل استفاده می شود جنس ام دی اف میباشد که ظاهر بسیار زیبایی به کار شما می دهد.

5/5 - (4 امتیاز)